معاون مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي استان يزد از 67 ميليارد و 503 ميليون و 640 هزار ريال مشاركت مردمي در اجراي برنامه‌هاي اين سازمان خبر داد.

حسين بماني اظهار داشت: دفتر مشاركت‌هاي مردمي حفظ و استمرار داوطلبان و همياران بهزيستي را بر عهده دارد.
وي افزود: در سال 87 تعداد يك ‌هزار و 606 نفر داوطلب و هميار با حوزه مشاركت‌هاي مردمي اين سازمان همكاري داشتند كه از اين تعداد 89 نفر مسئول ادارات و سازمان‌ها، 315 نفر متخصص و يك‌ هزار و 202 نفر غيرمتخصص بودند كه از اين تعداد داوطلب و همياران در ارائه خدمات خودشان در راستاي اهداف بهزيستي استفاده شد.
معاون مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي استان يزد يكي از اهداف مهم سال 87 را گسترش همياران و داوطلبان به‌ ويژه افراد متخصص، پزشك و پرستار، قاضي دادگاه و حتي معلمان براي تحصيل كودكان بي‌سرپرست عنوان كرد.
بماني تصريح كرد: در راستاي ارتقاي تحصيلي و حمايت از دانش‌آموزان بي‌بضاعت و يتيم با همكاري موسسات خيريه در سال 87 تعداد يك ‌هزار و 405 نفر در امور تحصيلي حمايت شدند.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در راستاي جلب مشاركت‌هاي مردمي اعم از نقدي، غيرنقدي و خدماتي از طريق واحدهاي دولتي و موسسات خيريه مقدار 67 ميليارد و 503 ميليون و640 هزار ريال مشاركت انجام شد كه نسبت به سال قبل حدود 26 درصد رشد داشته است و سهم مشاركت‌ها در بخش‌هاي دولتي حدود 8 ميليارد و 25 ميليون ريال بود و در واحد غيردولتي كه به صورت غيرامنايي و خيريه اداره مي‌شود، 59 ميليارد و 478 هزار و420 ريال مشاركت صورت گرفت.
معاون مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي استان يزد عنوان داشت: با هدف جلب همكاري اصناف براي حمايت از نيازمندان از 500 واحد صنفي در سال گذشته استفاده شد و با بازديد از منزل نيازمندان و آگاهي از نيازهاي آنها صنوف مختلف استان به ويژه صنف پايگاه بسيج نيز در اين امر مشاركت كردند و همكاري بسيار مطلوبي با بهزيستي انجام شد.
بماني عنوان داشت: 200 واحد كارخانه و شركت نيز در اين راستا همكاري‌هاي قابل توجهي با سازمان بهزيستي استان يزد انجام دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا